Správa nemovitostí

Nabídka služeb v oblasti správy nemovitostí

Společnost OMEGA service management s. r. o.  nabízí  své služby v oblasti profesionálního zajištění správy nemovitostí, které jsou určeny zejména společenstvím vlastníků jednotek (SVJ), bytovým družstvům (BD) a majitelům nemovitostí.

Standardní nabídka služeb

Oblast provozně technická

  • Zajištění smluvních dodávek služeb spojených s užíváním objektů (dodávky elektrické energie, plynu, tepla, vody, odvozu domovního odpadu, provozu výtahů apod.).
  • Vedení evidence příslušných měřidel vč. odečtů, kontrola správnosti odečtů, evidence nákladů spotřeby dodávaných médií, provádění reklamací u příslušných dodavatelů.
  • Zajištění periodických kontrol a revizí technických zařízení objektu vyplývajících z ustanovení právních předpisů a norem pro provoz obytných domů, vedení jejich evidence vč. sledování termínů.
  • Zajištění drobné údržby a oprav společných částí objektu.
  • Zajištění rekonstrukcí a modernizací objektu (zpracování smlouvy o dílo, předání staveniště, koordinace a dohled na průběh provádění díla, převzetí díla, řešení případných reklamací).
  • Pravidelné roční technické prohlídky objektu vč. zpracování písemné zprávy a návrhu na opatření v oblasti záchovné činnosti (součástí technické prohlídky jsou kontrolní odečty měřidel dodávaných médií a jejich kontrola oproti fakturačním odečtům).
  • Vypracování návrhu plánu povinných revizí a kontrol, oprav, rekonstrukcí a modernizací objektu pro následné roční období včetně odhadu (posouzení) finančních náročností jednotlivých akcí s ohledem na stav dlouhodobé zálohy resp. fond oprav.
  • Provádění kontroly kvality dodávaných služeb a prací, jejich vyhodnocování zejména s ohledem na vynaložené finanční prostředky a uplatňování oprávněných smluvních nároků.
  • Přebírání a předávání bytových jednotek a prostor sloužících k podnikání.
  • Zajištění havarijního servisu 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu (havárie vody, plynu, elektro a zámečnické práce apod.).
  • Zajištění pravidelného úklidu společných prostor objektů, pravidelného úklidu chodníků a pozemků (je-li v povinnostech majitele nemovitosti).
  • Zajištění deratizace a desinsekce společných částí objektu.
  • Zpracování agendy prostor sloužících k podnikání – dle pokynů SVJ/BD uzavírání a vypovídání smluv o nájmu prostor sloužícího k podnikání a zpracování dodatků k těmto smlouvám, vedení jejich evidence.
  • Vypracování roční zprávy o technické činnosti.
  • Zajištění likvidace pojistných událostí – komunikace s úřady (Policie ČR, pojišťovna) a jejich zúčtování.

Oblast ekonomická

  • Vedení účetnictví v souladu se zákonem 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů (vedení knihy pohledávek, vedení knihy závazků, vedení pokladní knihy, kontrola formálních náležitostí účetních dokladů, předkontace účetních dokladů, zaúčtování účetních dokladů, zpracování inventarizace zůstatků účtů ke konci účetního období, zpracování účetní uzávěrky).
  • Vedení evidence vlastníků (nájemců) bytových jednotek, garáží, prostor sloužících k podnikání.
  • Vypracování návrhu předpisu nákladů spojených se správou, provozem a opravami nemovitostí tj. podklad pro stanovení záloh příspěvků vlastníka a záloh na služby pro následující rok.
  • Na základě schváleného návrhu stanovení záloh na náklady spojené se správou, provozem a opravami nemovitostí.
  • Předpis a kontrola úhrad záloh příspěvků vlastníka a záloh na služby a vyrovnání přeplatků a nedoplatků.
  • Kontrola věcné a účetní správnosti faktur, úhrada faktur.
  • Sledování salda pohledávek a úhrad.
  • Upomínání dlužníků včetně poplatků z prodlení.
  • Roční vyúčtování všech zúčtovatelných záloh.
  • Vypracování přiznání daně z příjmu právnické osoby.
  • Provádění kontroly plateb a úhrad za služby u prostor sloužících k podnikání, provádí rozúčtování nezdaněného zisku z přijatého nájemného mezi spoluvlastníky těchto jednotek.
  • Předkládání čtvrtletních účetních výstupů o hospodaření.
  • Vypracování roční zprávy o hospodaření.
  • Zakládání a archivace dokladů.

Oblast inženýrské činnosti

  • Příprava zakázek nevyžadující stavební řízení: stanovení rozsahu prací, zajištění potřebných dokladů (cenová nabídka, oprávnění dodavatelské firmy, příslušné certifikáty a prohlášení o shodě na dodávaný materiál apod.).
  • Zajištění technického nebo stavebního dozoru investora.
  • Zajištění zpracování odborných posudků oprávněnou osobou či soudním znalcem.
  • Výběr vhodných dodavatelů pro realizaci dané akce.

Oblast právní

  • Uzavírání a vypovídání smluv o nájmu prostoru sloužícího k podnikání vč. dodatků, vedení jejich evidence.
  • Uzavírání a vypovídání smluv o nájmu společných prostor vč. dodatků, vedení jejich evidence.
  • Uzavírání a vypovídání smluv na pronájem části nemovitosti pro umístění antén, reklam apod.
  • Zajištění uzavření pojistných smluv.
  • Posouzení návrhu dodavatelské smlouvy.
  • Zajištění dalších právních služeb dle požadavků zadavatele.

Služby zajišťované na základě individuálního požadavku klienta

Oblast provozně technická

  • Zajištění drobné údržby a oprav bytových jednotek a prostor sloužících k podnikání.
  • Zajištění změny užívání prostoru sloužícího k podnikání, návrh optimalizace jeho využití, zajištění nájemce.
  • Vypracování návrhu plánu oprav, rekonstrukcí a modernizací objektu v dlouhodobém horizontu.
  • Správa a údržba dětského hřiště, zajištění pravidelných kontrol a revizí.
  • Zajištění provozu kotelny, pravidelné prohlídky dle provozního plánu, zapínání a vypínání spotřebičů.
  • Strojové čištění garáží.
  • Údržba zeleně.

Oblast ekonomická

  • Vedení personální a mzdové agendy zaměstnanců SVJ/BD.
  • Vedení personální a mzdové agendy funkcionářů SVJ/BD.

Oblast inženýrské činnosti

  • Zpracování výběrových řízení v rámci prováděných rekonstrukcí a modernizací objektu (doporučení dodavatelů z portfolia, zpracování výzvy k podání nabídky, vyhodnocení nabídek vč. písemného zpracování protokolárního postupu výběrového řízení, a to ve variantách samostatného zpracování nebo ve spolupráci se SVJ/BD a jimi stanovenou výběrovou komisí).
  • Zajištění dokumentace pro stavební řízení.
  • Zajištění stavebního řízení.
  • Zajištění ocenění nemovitosti.
  • Zajištění znaleckého posudku technického stavu nemovitosti.
  • Zajištění zhotovení či doplnění technické dokumentace objektu.

Oblast právní

  • Převzetí zodpovědnosti za správu SVJ jako statutární orgán –  předseda SVJ s podmínkou zřízení kontrolní komise SVJ.
  • Uzavírání dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce jménem SVJ/BD, zajištění školení zaměstnanců v oblasti BOZP a PO.
  • Účast na shromáždění resp. členských schůzích SVJ/BD.
  • Převzetí nemovitosti od předešlého správce.

Oblast změny vlastnictví – převod bytů do osobního vlastnictví

  • Zpracování prohlášení vlastníka nemovité věci dle zák. č. 89/2012 Sb. včetně podání na Katastrální úřad.
  • Zpracování smluv o převodu nemovité věci včetně vkladu na Katastrální úřad.
  • V případě požadavku zaměření typových bytů pro účely zpracování Prohlášení vlastníka (pokud není k dispozici projektová dokumentace).

Oblast IT – webové stránky a e-maily

  • Zřizování e-mailových schránek pro potřeby SVJ/BD (členy výboru společenství resp. členy představenstva, členy kontrolní komise – jejich nastavení a správa)
  • Návrh, tvorba a rozesílání formulářů, zpracování výsledků a jejich předávání SVJ/BD.
  • Zajištění provozu webových stránek, správa uživatelů webových stránek, aktualizace redakčního systému, optimalizace nastavení, zveřejňování novinek, článků, aktualizace údajů na webu SVJ/BD.
  • Zřízení, správa a nastavení služeb webhostingu.
  • Zálohování, archivace a obnova (na vyžádání) – webové stránky, databáze MSSQL, e-maily, umožnění obnovy přístupových hesel.

Převzetí organizačních a administrativních činností vykonávaných statutárním orgánem SVJ/BD

  • Organizace běžné činnosti SVJ/BD v souladu s pokyny statutárního orgánu SVJ/BD.
  • Organizační zajištění svolání shromáždění SVJ resp. členské schůze BD.
  • Příprava a distribuce podkladů pro shromáždění resp. členskou schůzi.
  • Zajištění sepsání a ověření zápisu ze shromáždění resp. členské schůze.
  • Spolupráce s SVJ/BD při stanovení výše příspěvků vlastníka a pří sledování nákladů a výnosů objektu.
  • Sledování hospodaření SVJ/BD, pravidelné předávání informací statutárnímu orgánu SVJ/BD a v případě zjištěných nesrovnalostí sjednání nápravy.
  • Informování statutárního orgánu SVJ/BD o výši dlužných částek vlastníků.
  • Jednání s místně příslušnými úřady v souladu s pokyny SVJ/BD.
  • Spolupráce při likvidaci pojistných událostí.
  • Vedení pokladny na drobná vydání a hospodaření s drobným vydáním.
  • Zajištění dodržování povinností vyplývající ze směrnice o požární ochraně a bezpečnosti a ochraně zdraví při práci. Pravidelné vizuální kontroly instalovaných požárních zařízení, vedení písemné evidence.
  • Spolupráce při prohlídkách a revizích vyhrazených technických zařízení ve společných prostorách.
  • Provádění odečtů vodoměrů a elektroměrů ve společných prostorách, kontrola průběžné spotřeby, účast při výměně měřidel ve společných prostorách.
  • Kontrola řádného provádění úklidu, drobné údržby, příp. dalších činností na domu.
  • Vedení evidenci závad hlášených SVJ/BD, prověření skutečného stavu závad na místě, vyhodnocení a návrh způsobu nápravy.
  • Zajištění úředních hodin pro členy SVJ/BD.
  • Kontrola způsobu užívání pronajatých prostor sloužících k podnikání dle příslušných nájemních smluv.
  • Provádění průběžné kontroly všech společných prostor.

Ostatní

  • Inspekce nemovitostí – objektivní posudek, technický stav, skryté vady, možná rizika.
  • Audit kvality správy nemovitostí (jiné správcovské společnosti).